Okulumuz 5. sınıf öğrencileri, Matematik dersi kapsamında öğretmenleri Özlem GÜZEL danışmanlığında yürüttükleri “Geometrik Şehir Tasarımı” projesiyle STEM yaklaşımını başarıyla uyguladılar. Öğrencilerimiz, kendi şehirlerini planlayarak bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında disiplinler arası bir öğrenme deneyimi yaşadı.
Science (Fen): Projede doğaya saygılı, yaşanabilir bir şehir oluşturulması hedeflendi. Öğrenciler şehir içindeki çevre düzenlemelerinde (yeşil alanlar, parklar, göletler) sürdürülebilirliğe dikkat ederek çevre bilinci kazandı.
Technology (Teknoloji): Tasarımlar sırasında teknolojiyi bir araç olarak kullanarak araştırma, planlama ve sunum süreçlerinde dijital kaynaklardan faydalandılar. Bazı öğrenciler dijital çizim programlarında ön tasarımlar oluşturdu.
Engineering (Mühendislik): Öğrenciler bir şehir planlayıcısı gibi düşünerek yapıları yerleştirdi, yolları tasarladı ve fonksiyonel bir yerleşim planı oluşturdu. Maket yapımında mühendislik ve tasarım sürecinin adımlarını (problem belirleme, planlama, uygulama ve test) birebir deneyimlediler.
Mathematics (Matematik): Tüm şehir elemanlarının alan ve çevre hesaplamaları yapıldı. Öğrenciler, kare, dikdörtgen, üçgen ve çember gibi temel geometrik şekilleri hem tanıdı hem de gerçek yaşamla ilişkilendirdi.
Bu proje, öğrencilerin sadece matematik becerilerini değil, aynı zamanda problem çözme, yaratıcı düşünme, iş birliği ve iletişim gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine de olanak tanıdı. Proje sonunda öğrenciler maketlerini sergileyerek hem yazılı hem sözlü sunum yaptı.